FAQ

1. Jak do nas dojechać?

Kliknij TUTAJ aby zobaczyć mapkę.

Prosimy o zwrócenie uwagi na to, że nasz sklep znajduje się przy ul. Żegiestowskiej 3. Podawany w danych do faktury adres na ul. Kłodzkiej jest tylko i wyłącznie adresem rejestracji firmy i nie znajduje się tam żaden sklep ani magazyn a kierowana tam korespondencja i inne przesyłki będą do nas docierać z dużym opóźnieniem lub w ogóle.

2. Kiedy wysyłane są paczki? Czy jeżeli zamówię towar dzisiaj, dostanę go jutro?

Paczki są nadawane codziennie o godzinie 15:00. Aby złożone zamówienie mogło być przez nas zrealizowane tego samego dnia, musi zostać przez Państwa sfinalizowane do godziny 12:00. W większości przypadków nadane paczki docierają do miejsca przeznaczenia w dniu następnym, ale niestety nie mamy wpływu na pracę kurierów ani na godziny dostawy. Korzystając z przesyłek kurierskich DPD, dodatkowo otrzymają Państwo mailowo informację o numerze przesyłki oraz numerze tel. do kuriera dostarczającego przesyłkę.

3. Dlaczego wysyłka za pomocą firmy InPost przy zamówieniach składanych mailowo i telefonicznie jest droższa niż na Allegro?

Cena wysyłki na Allegro wynika z indywidualnej umowy, jaką InPost zawarł z firmą Allegro. Tak korzystne warunki nie są niestety dostępne dla mniejszych klientów, stąd też różnica w cenie.

4. Czy na produkty dostępne w sklepie udzielana jest gwarancja?

Na produkty używane dostępne w naszym sklepie standardowo udzielamy 30-dniowej gwarancji. Niektóre towary (w szczególności nigdy nie używane ale odkupione od osób fizycznych) mogą mieć okres gwarancyjny przedłużony do 3 do 12 miesięcy. Informacja o gwarancji jest każdorazowo dołączana do danego produktu.

Wyjątkiem od tej reguły są towary niesprawne lub takie, których nie jesteśmy w stanie z różnych względów przetestować. Takie produkty nie są objęte z naszej strony żadną gwarancją.

5. Czy paczki są bezpiecznie pakowane?

Dokładamy wszelkich starań, aby zamówiony przez Państwa towar dotarł bezpiecznie do miejsca przeznaczenia. Wszelkie wyjątkowo delikatne urządzenia (w szczególności dyski twarde, matryce do laptopów) zabezpieczamy dodatkową grubą warstwą antystatycznej folii bąbelkowej oraz dużą ilością wypełniacza.

Po otrzymaniu paczki prosimy o jej dokładne obejrzenie. Jeśli opakowanie zewnętrzne będzie uszkodzone, prosimy w obecności kuriera rozpakować i sprawdzić zawartość. W przypadku skorzystania przez państwa z opcji przesyłki „za pobraniem”, sprawdzenie przesyłki zwykle możliwe jest niestety dopiero po uregulowaniu należności. W przypadku uszkodzenia towaru kurier jest zobowiązany spisać protokół szkody i zostawić Państwu jego kopię. Następnie prosimy Państwa o niezwłoczny kontakt z nami w celu poinformowania o dalszych krokach postępowania reklamacyjnego. W razie stwierdzenia, że w paczce czegoś brakuje, prosimy o kontakt w celu wyjaśnienia sprawy.

6. Czy sprzęt, który chcę kupić zadziała u mnie?

Przed zadaniem pytania, prosimy o sprawdzenie wszelkich informacji w Google. Często uzyskanie odpowiedzi w internecie jest szybkie i łatwe.

7. Czy jest możliwość odbioru osobistego? Czy można dokonać zakupu w sklepie na miejscu (osobiście) bez kupowania na Allegro? Czy można zarezerwować dla siebie towar?

Tak, wszystkie wystawiane przez nas towary dostępne są od ręki w naszym sklepie stacjonarnym, znajdującym się przy ul. Żegiestowskiej 3 we Wrocławiu. Do odbioru towaru nie jest konieczny jego zakup na Allegro. Rezerwacja towaru możliwa jest po wpłaceniu zaliczki na nasze konto. Wysokość zaliczki ustalana jest indywidualnie, w zależności od ceny i rodzaju rezerwowanego towaru.

8. Godziny otwarcia.

Nasz sklep jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00, zdarza się jednak również, że jesteśmy dostępni także poza tymi godzinami. Jeżeli zależy Państwu na kontakcie poza standardowymi godzinami otwarcia sklepu, prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny.

9. Jak odstąpić od umowy kupna-sprzedaży?

Od umowy kupna-sprzedaży mogą odstąpić tylko osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej.

W przypadku ODSTĄPIENIA od umowy kupna-sprzedaży, proszę załączyć wypełniony FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY (załączony wraz z zakupionym przedmiotem lub dostępny TUTAJ) oraz oryginalny dowód zakupu (paragon lub faktura VAT/faktura marża – jeśli faktura została już zaksięgowana w Państwa księgowości, wystarczy skan). Jeżeli paragon został zagubiony, prosimy o załączenie kartki z Państwa podpisem z informacją, że paragon został zagubiony.

W ramach zwrotu przedmiot należy odesłać na poniższy adres:

RAIDEN
ul. Żegiestowska 3
50-542 Wrocław
tel. 880 188 777

lub do paczkomatu WRO198 za pośrednictwem Paczkomatów InPost (jeżeli wybrali Państwo przesyłkę w ramach InPost Paczkomaty Allegro lub InPost Polecony Allegro, posiadają Państwo opcję darmowego zwrotu; instrukcja, jak dokonać zwrotu znajduje się TUTAJ).

Prosimy o bardzo dobre zabezpieczenie towaru podczas wysyłki. Uszkodzenia fizyczne powstałe podczas wysyłki powodują utratę gwarancji oraz możliwości zwrotu pieniędzy.
Prosimy również o nie wysyłanie przedmiotów listem ekonomicznym – nie są one rejestrowane i nie bierzemy odpowiedzialności za ich zagubienie przez Pocztę Polską.

10. Jak dokonać reklamacji? Mój towar nie działa.

Zgłoszenia reklamacji można dokonać telefonicznie pod nr tel. 880 188 777, mailowo pod adresem biuro@raiden.net.pl lub osobiście w naszych sklepie przy ul. Żegiestowskie 3 we Wrocławiu.

Po zgłoszeniu usterki i podjęciu decyzji o możliwości reklamacji, przedmiot z usterką należy do nas odesłać.

W przypadku odesłania przedmiotu w ramach REKLAMACJI, proszę załączyć wypełniony FORMULARZ REKLAMACJI (załączony wraz z zakupionym przedmiotem lub dostępny TUTAJ) oraz skan dowodu zakupu (paragon lub faktura VAT/faktura marża).

W ramach reklamacji przedmiot należy odesłać na poniższy adres:

RAIDEN
ul. Żegiestowska 3
50-542 Wrocław
tel. 880 188 777

lub do paczkomatu WRO198 za pośrednictwem Paczkomatów InPost (jeżeli wybrali Państwo przesyłkę w ramach InPost Paczkomaty Allegro lub InPost Polecony Allegro, posiadają Państwo opcję darmowego zwrotu; instrukcja, jak dokonać zwrotu znajduje się TUTAJ).

Prosimy o bardzo dobre zabezpieczenie towaru podczas wysyłki. Uszkodzenia fizyczne powstałe podczas wysyłki powodują utratę gwarancji oraz możliwości zwrotu pieniędzy.
Prosimy również o nie wysyłanie przedmiotów listem ekonomicznym – nie są one rejestrowane i nie bierzemy odpowiedzialności za ich zagubienie przez Pocztę Polską.

11. Czy możecie sprowadzić określony sprzęt?

W miarę możliwości jesteśmy w stanie sprowadzić dla Państwa określony produkt.
Wszelkie zapytania o dostępność prosimy przesyłać na adres biuro@raiden.net.pl

12. Czy wystawiony towar jest dostępny od ręki w sklepie stacjonarnym?

Wszystkie oferowane przez nas towary dostępne są od ręki, nie wystawiamy przedmiotów, których nie posiadamy na stanie. Zamówiony towar jest wysyłany do Państwa bez opóźnień wynikających z konieczności zamawiania wystawionego towaru u zewnętrznych dostawców. Bywają jednak przypadki, że dany produkt zostanie uszkodzony lub zagubiony w magazynie, zawsze informujemy Państwa o takich przypadkach i w miarę możliwości sprowadzamy drugi taki sam przedmiot.

13. Czy naprawiamy komputery / laptopy?

Nie prowadzimy w naszym stacjonarnym sklepie typowego serwisu sprzętu komputerowego, jednak jesteśmy w stanie diagnozować proste usterki oraz od ręki wykonywać naprawę poprzez wymianę niektórych części.

Współpracujemy jednak z fachowym serwisem, który jest w stanie wykonywać bardziej skomplikowane prace (wymiana płyt głównych w laptopach, naprawa kart graficznych, odzyskiwanie danych itp.), gdy konieczne do wykonania naprawy przekraczają nasze możliwości.

14. Czy skupujemy sprzęt komputerowy?

Tak, prowadzimy skup sprzętu elektronicznego, nowego i używanego (nie tylko komputerów). Aby otrzymać od nas wycenę, prosimy o skorzystanie z formularza kontaktowego (dostępnego TUTAJ), skontaktować się mailowo lub dostarczyć sprzęt do naszego sklepu na ul. Żegiestowskiej 3 we Wrocławiu.

Nie skupujemy monitorów CRT, starych drukarek, tonerów oraz tuszy do drukarek. Monitory CRT, stare telewizory, wszelki sprzęt elektroniczny nieposiadający wartości można u nas zostawić a my przekazujemy sprzęt profesjonalnej firmie, która poddaje taki sprzęt recyklingowi.

15. Czy można płacić kartą?

Przyjmujemy płatności wyłącznie gotówką.

16. Czy można kupić sprzęt na raty?

Tak, jednak tylko do sprzętów o wartości powyżej 1000zł. Usługi ratalne świadczy dla nas Santander.

17. Czy można zwrócić zakupiony sprawny sprzęt, jeżeli nie zadziała w konkretnym komputerze? Czy można przyjść z własnym sprzętem i sprawdzić, czy to co chcę kupić zadziała u mnie?

Tak. Jeżeli wystąpią problemy z kompatybilnością zakupionego u nas sprzętu, bez problemu wymienimy go na inny, równoważny, lub jeżeli takowego nie będziemy posiadali, zwrócimy pieniądze. Aby uniknąć takiej sytuacji, zalecamy, w miarę możliwości, zjawienie się u nas ze sprzętem, dla którego przeznaczone są kupowane podzespoły, aby przetestować poprawność ich działania w docelowym sprzęcie. W szczególności dotyczy to laptopów w przypadku zakupu modułów pamięci RAM, gdyż z naszego doświadczenia wynika, że komputery przenośne stosunkowo często losowo odmawiają współpracy ze sprawnymi pamięciami niektórych producentów.

18. Czy wystawiamy faktury?

Tak, jesteśmy legalnie działającą firmą i na sprzedawane towary wystawiamy faktury. W wypadku sprzętu zakupionego przez nas od osób fizycznych, ze względów prawnych jedynym dokumentem zakupu, jaki możemy wystawić jest faktura VAT marża. Jeśli chcą się Państwo dowiedzieć, jaki rodzaj dokumentu wystawimy w przypadku zakupu konkretnego towaru, prosimy o kontakt przed zakupem.

19. Czy testujemy sprzęt przed wystawieniem?

Oferowany przez nas sprzęt jest zawsze przed przeznaczeniem do sprzedaży poddawany testom pozwalającym stwierdzić, czy jest sprawny. Przykładowo:
– dyski twarde sprawdzane są przy użyciu odpowiednich narzędzi diagnostycznych pod kątem występowania bad sektorów, występowania błędów w systemie SMART oraz poprawności przebiegu procesu tworzenia i formatowania partycji,
– monitory są włączane, a poprawność wyświetlanego obrazu weryfikowana za pomocą serii obrazów kontrolnych w różnych kolorach.

Jeżeli stwierdzimy, że sprzedawany przez nas przedmiot posiada defekty, zawsze informujemy o nich w ofercie i stosownie obniżamy cenę, jeżeli wpływają one na wartość towaru. Nigdy nie zatajamy występujących w produktach wad, jednak jesteśmy tylko ludźmi i mogą się nam zdarzyć pomyłki i niedopatrzenia, za które z góry przepraszamy. Jeżeli towar przez państwa zakupiony posiada uszkodzenia i defekty, o których Państwa nie poinformowaliśmy, prosimy o kontakt w celu złożenia reklamacji, na pewno dojdziemy do porozumienia.

20. Czy przyjeżdżamy po sprzęt?

Tak, jednak odbieramy sprzęt własnym transportem tylko z firm pod warunkiem, że występuje jego odpowiednia ilość, np. min. 10 komputerów stacjonarnych.

21. Jak mogę dokonać zwrotu jeśli nie posiadam paragonu?

Paragon nie jest wymagany do zwrotu, jednak wymagane jest przesłanie prostego oświadczenia o zagubieniu paragonu z podpisem.

22. Co to znaczy, że przedmiot posiada status prawny rzeczy używanej, ale nigdy nie był użytkowany?

Ponieważ prowadzimy skup, często zgłaszają się do nas osoby chcące sprzedać nowy, oryginalnie zapakowany i nigdy nie otwierany sprzęt komputerowy. Z takimi osobami mamy obowiązek prawny spisać umowę cywilną kupna-sprzedaży. Towar zakupiony poprzez taką umowę podlega opodatkowaniu podatkiem VAT jedynie od wartości naszej marży, a jedynym dokumentem, jaki możemy wystawić przy jego sprzedaży jest faktura VAT marża. Jest to dokument nadający sprzedawanej rzeczy w świetle prawa status towaru używanego, nawet jeżeli nie ma to nic wspólnego ze stanem faktycznym (przykładowo, “używany” przedmiot znajduje się w zafoliowanym przez producenta i nigdy nie otwieranym opakowaniu). Jeżeli określamy towar jako nigdy nie użytkowany, przedmiot tak opisany może być w praktyce bezpiecznie uznany za nowy, a jedyną rzeczą różniącą go od nowego, jest jego status prawny.